Євроклуб 'ЮНІОР'

 

Journey to the United Kingdom




Брейн-ринг «Journey to the United Kingdom»  

        Мета.  Сприяти вихованню свідомих громадян України із розумінням європейських та загальнолюдських цінностей шляхом залучення до ігрової діяльності, викликати інтерес до здобуття й поширення інформації про культуру, історію та традиції європейських народів, розвитку зв’язків європейських країн. Розвивати логічне мислення, допитливість, кмітливість та уміння співпрацювати в нестандартних ситуаціях.

ХІД ЗАНЯТТЯ

       Teacher: Good morning, dear pupils and jury! You are welcome to the intellectual English contest. The aim of our meeting is to show the students’ knowledge not only of English, but of the Literature and Geography as well, to widen the outlook and encourage students to speak English. Our topic is connected with everything dedicated to Great Britain. Now I’d like to introduce our jury to you… (діти, які виявили найкращі знання матеріалу під час вивчення теми Чарівна Британія стали учасниками журі)

        Teacher: Today two teams are going to take part in our contest: the first team is represented by the girls of the 9th - A form. Let’s greet them (команда називає себе та оголошує свій девіз). The second team is represented by the boys of the same form. They are … (команда називає себе та оголошує свій девіз).

        Teacher: Let’s begin our contest. Round 1 is “How much do you know about England”. Every team has to answer the questions. For each right answer the team will get 1 point to a total score. Ready? Let’s begin our contest. 

         Questions:

              1)    When do the Englishmen celebrate Christmas Day? (the 25th  of December)

              2)    Does Christmas in Ukraine and England coincide? (no)

              3)    What are the most popular holidays in Great Britain? Name them. (Halloween, Thanksgiving, Easter, Christmas, New year)

              4)    What traditions are connected with Christmas in England? (singing carols)

              5)    Where do people put their presents on Christmas Eve? ( under the New Year tree)

              6)    Could you please translate the word “carols” into Ukrainian? (колядки)

              7)    How do English families prepare for Christmas holiday? (buy presents, decorate New Year Tree, bake turkey, prepare pudding)

              8)    What is the symbol of England? (the red Rose)

              9)    What castle was given to Sir Arthur Chichester by the King James I? (the Belfast Castle)

             10)    What castle is one of Wales’ leading heritage attractions and a site of international significance? (the Cardiff Castle)

             11)    In what city can people find hundreds of ghosts? (Edinburgh)

             12)    What is the Northern Ireland’s most famous landmark? (the Giant’s Causeway)

             13)    How do people call an ancient stone circle in England? (Stonehenge)

             14)    What famous British cities do you know? (Glasgow, Liverpool, Bath, Brighton)

        Teacher: Well done. Both teams have good results after the first round. So let’s move to Round 2. Your task is to make up a puzzle. You will be given the puzzles of British towns we’ve learned about. Please, make up the pieces of puzzles, name the town and mention some facts about it. You have 10 minutes for it. Every town gives your team 3 points.

         Edinburgh

       Cardiff

        Teacher: Good of you. Both teams get 3 points for the task in the second round. We are moving to Round 3. Now, let us relax a little bit and listen to the song. Teams, your task is to write down the missing words on your sheets of paper. We will hear it for 2 times, be attentive, please. Every right answer gives you one point.

 

JINGLE BELLS

Dashing (1) … the snow

(2) … a one horse open sleigh

(3) … the fields we go

Laughing all the way

 

Bells (4) … bob tails ring

Making spirits bright

What fun it is (5) … laugh and sing

A sleighing song tonight

 

Oh, jingle bells, jingle bells

Jingle all the way

Oh, what fun it is (6) … ride

(7)  … a one horse open sleigh

 

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way

Oh, what fun it is to ride

In a one horse open sleigh

 

A day or two ago

I thought I'd take a ride

And soon Miss Fanny Bright

Was seated (8) …  my side

 

The horse was lean and lank

Misfortune seemed his lot

We got (9) …  a drifted bank

And then we got upset

 

Oh, jingle bells, jingle bells

Jingle all the way

Oh, what fun it is to ride

In a one horse open sleigh

 

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way

Oh, what fun it is to ride

In a one horse open sleigh yeah

 

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way

Oh, what fun it is to ride

In a one horse open sleigh [13].

(Answers: 1.Through; 2.In; 3.Over; 4.On; 5.To; 6.To; 7.In; 8.By; 9.Into.) 

        Teacher: While the judges count points for the first three rounds you have the chance to get extra points for your teams. Your task is to listen to the riddles and guess them.

The riddles:

            Clean, but not water,

           White, but not snow,

            Sweet, but not ice-cream,

            What is it? (sugar)

 

            At night they come without being fetched,

            And by day they are lost without being stolen. (Stars)

 

            What gets wetter as it dries? (A towel)

 

            What is white when it is dirty and black when it is clean? (A blackboard)

 

             I am not inside a house,

             But no house is complete without me.

             What am I? (A window)

 

             Which room has no doors, no windows? (A mushroom)

 

             What is always coming, but never arrives? (Tomorrow)

 

             What walks around all day and lies under the bed at night with its tongue hanging out? (Our shoes)

 

        Teacher: According to the results of three rounds, the leader is … team. Now, Round 4. Your task is to guess the sights of Britain. You will be shown some pictures and your task is to name the place. Every right answer will give you one point.

Stonehenge

 

  

Big Ben

 

 

Belfast Castle

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cardiff Castle

The Royal Mile(Edinburg) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The Giant’s Causeway


 

 

 

Cambridge University  

 

 

 

Oxford University

 

Teacher: Our competition has come to the end and we are thankful to our participants and jury. Jury, have you count total points? Then, please, tell me who the winner is? (судді оголошують переможця) Thank you for the participation! All of you have been active and attentive! The winners are awarded with diplomas for excellent knowledge of England. The others are awarded with the diplomas, encouraging better study of Britain. Thanks once more. Good bye.

 

Самоаналіз виховного заходу

Мета виховного заходу і ступінь її досягнення: головною метою проведення даного позакласного заходу було удосконалювати знання, уміння, навички набуті на уроках англ. мови; практикувати учнів в відтворенні вивченого раніше граматичного та лексичного матеріалу; практикувати учнів у здійсненні усного спілкування; тренувати учнів в аудіюванні; розширювати світогляд учнів;  розвивати мовну здогадку та пізнавальні здібності; виховувати позитивне ставлення до вивчення англійської мови; формувати повагу  до країни, мову якої вивчаємо.

         Крім того, учні навчилися співпрацювати в командах для досягнення спільної мети, а також конкурентоспроможності та впевненості у своїх силах та знаннях. На мою думку, мета заходу була максимально досягнута.

 Структура виховного заходу: Брейн-ринг є заходом, спрямованим на розвиток інтересу серед школярів до вивчення іноземної мови. Захід можна охарактеризувати як одиничний, груповий.

Методична організація заходу: основною характеристикою проведеного позакласного заходу є елемент змагання, в ході якого учні активізували свої здібності іншомовного спілкування для здобуття перемоги.

Зміст підготовки виховного заходу:

Підготовчий період: завдання для конкурсів студентка – практикантка продумала і склала на основі вивченого учнями лексичного та граматичного матеріалу під чітким контролем вчителя предметника. Також актив класу намалював плакати для оздоблення приміщення. Під час проведення заходу всі учні брали активну участь. У них активізувалося мислення та англомовна мовленнєва діяльність, що сприяє концентрації та поглибленню їхніх знань. Учні показали хороші знання не лише англійської мови, але й лінгвокраїнознавчі знання під час вікторини.  

Проведення заходу: приміщення, де проводився захід, було оздоблено плакатами з зображенням пейзажів Британії та національною символікою країни. Посередині класу стояли два столи для команд учасників. Ліворуч розташували стіл для журі. Перед учнями знаходилася підготовлена дошка з наочністю та дошка для проектора. Конкурентний характер гри та прагнення до перемоги внесло емоційний елемент, що посилив зацікавленість учнів в змаганні та спонукав до активної участі. Варто також відзначити і підготовку учнів: вони ґрунтовно підготувалися до вікторини, повторили вивчений матеріал та змогли вдало застосувати здобуті знання під час гри. Роль журі виконували учні, які проявили найкращі заняття з теми. Їхнім завданням було самостійно ще раз опрацювати пройдений матеріал та уважно слухати і оцінювати відповіді учасників.

Підсумковий період: підсумки змагання підвели відповідно до кількості здобутих командою балів за правильні відповіді (максимальна кількість 30 балів). Журі оголосило команду-переможця. Після підведення підсумків вікторини відбулося нагородження переможців дипломами за відмінні знання країни, мова якої вивчається, а також були відзначені учні іншої команди, яких нагородили дипломами-заохоченнями до кращого вивчення Британії. Також була виголошена подяка усім присутнім. 

 

 





Обновлен 21 дек 2015. Создан 17 сен 2014



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником
bigmir)net TOP 100
html counterсчетчик посетителей сайта